OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Gothic 1


LACNO
FUNNY
INZERCIA
ONLINE HRY


 
GOTHIC 1
 
Kto by si rád nezaspomínal na klasiku. Gothic uchvátil milióny ľudí, mnoho z nich ho prechádzalo  niekoľkokrát. Je to svet ktorý dokáže pohltiť
človeka a dať mu ozajstné herné zážitky. Mnoho ľudí si myslí , a celkom oprávnene, že jednička bola dejovo najlepšia z celej série ...
A čo sa týka atmosféry, takisto nebola prekonaná ...
 
Prinášame pekné herné video , kompletný návod a tipy a triky plus možnosť si stiahnuť demo alebo celú hru ...
 
 
 

 
 
 
 
Plná hra:
 
Veľkosť 830.44 MB
Vytvorené 27.04.2012 09:34:33
Typ súboru RAR
czech 1.08 version
 
 
 
Návod : autor: Ruger
 
 
Dostaňte sa do príbehu vďaka slušne spracovanému Intru. Potom ako dostanete ranu od Bullita na privítanie, si pokecajte s Diegom a zistite ako to tu funguje. Potom ho nechajte ísť, tentokrát by Vám kradol skúsenosti/inak sa ho držte ako kliešť :-D/
Vyjdite z jazierka a hľadajte po pravidle ľavej ruky, hneď na mieste výmeny je zopár užitočných rároh... Pokecajte so strážami na chodníku vyššie a zbierajte veci, aj masko zo žravých šteníc.. Zabite mladého krysokrta rezavým jednoručákom za mostíkom pri uzavretom dole, poberte si veci a potom pokračujte nižšie k Starému Táboru. Pri strome s obesencom sú Mrchožrúti, ale už Vás čaká starý jednoručák, ktorý ich bez problémov vypitve. Pokračujte nižšie. Pokecajte z lovcami a zabite niekoľko mrchožrútov po okolí. Napr za plotom sa daju pri troche trpezlivosti zabit vsetci traja mrchozruti ak su lovci od chrbta, kedze nestrielaju cez vas.
U lovcov je vhodne sa naucit pitvat zver co najskor.
 
Hlbšie do lesa zatial nechoďte. Prejdite cez most do starého Tábora. Vyhľadajte kopáča menom Gravo a on vám povie všetky vplyvné osoby. Pokecajte s Diegom, Thorusom, Fiskom a Fingersom/v uličke nad arénou/. Tieto úlohy splníte najľahšie.

Thorus chce aby ste sa postarali o Mordraga.

Fingers chce aby ste sa naučili nejakému zo zlodejských umení, treba však 10 EXP. Vyberte si Otváranie zámkov, to sa Vám oplatí najviac. Potom sa ho opýtajte, či sa za Vás prihovorí.

Pýtajte sa ostatných tieňov. Kuchárovi Snafovi čím skor prineste Zopár pekelných húb a žravých šteníc. Budete mať za to každý deň trojitú porciu ragú, čo sa bude hodiť. Toho mladého týpka menom Mud kúsok od Snafa obchádzajte, inak Vás bude otravovať celú hru, ak mu neublížite :D
 
Choďte za Grahamom po rozhovore s Diegom a žiadajte od neho mapu. Keď bude chcieť rudu, trocha ho postrašte a mapa bude grátis :-D Vyhýbajte sa strážam aby od Vás nepýtali rudu.

Kopáča Guya pri aréne sa opýtajte kde by ste mohli prespať, ukáže Vám prístrešok s plátennou strechou /vnútri je šunka a dve truhlice/ to bude Vaša chatrč v Starom Tábore.

Whistler od vás chce meč, dá vám 100 nugetov, aby ste mu ho kúpili od Fiska, ktorý je na trhovisku. Povedzte mu, že chcete so zdobením a kúpte ho za 110 nugetov, whistler tych 10 dolozi.
 
Scatty je pri aréne a dá vám za úlohu vyzvať Kirga alebo Kharima. Najlepšie urobíte, ak vyhráte nad oboma. Pokiaľ nie ste dosť silný, nechajte si to na neskor, pomože Vám kúzlo Ľadový Blok.

Dexter je na trhovisku a chce, aby ste mu priniesli recept zo sektárskeho tábora. Je zamknutý, v achymistickej dielni u Cor Kaloma.

Sly je niekde pri severnej (tou, ktorou ste prišli) bráne. Chce, aby ste našli Neka. Choďte z tábora von južnou bránou a zabočte ku skalám. Niekde na blízku sú tri krysokrti. Zabite ich a vojdite do jaskyne. Vnútri je mŕtvy strážca a amulet. Vezmite ho.  Všetko choďte povedať Slyovi a amulet mu dajte. Mozte ho aj nosit, kym nenajdete lepsi.

Kúsok napravo od tej mŕtvoly strážcu Neka sú skaly usporiadané akoby vytesané "schodíky" vyskáčte po nich a splníte zaujímavý quest.

Nezapárajte do Mordraga, ale nechajte sa ním nahovoriť na cestu do Nového Tábora. Po ceste Vám bude hodne nápomocný...  Ak ste šikovní tak ho môžte zmlátiť a zároveň vás odvedie do tábora ale chce to vedieť ako na to...Pred bránou Nového Tábora Vám dá prsteň pre Laresa /exp, možnost prijatia/.
 
 
 
BROTHERHOOD / Sekt Camp / Sektovný tábor
 
- po naučení pitvania zvere doporučujem ako prvú návštevu
 
 
 
- Na trhovisku v starom tábore pri Fiskovi vyhľadajte nejakého Baala a povedzte mu , nech vám ukáže cestu do sektárskeho tábora. Bude vás doprevádzaťa za zabité potvory da EXP. Hneď pri bráne vás osloví Lester a povedzte mu, nech vás zavedie do alchymistickej dielne. Choďte za ním. Na mieste vylezte hore po rebríku a vojdite do stanu. Jednu z truhlíc odomknite pomocou pakľúču, zoberte recept, ktorý dáte neskor Dexterovi. Pod Cor kalomovou dielňou je Fortuno, ktorý Vás bude každý deň obšťastňovať hulivom, ak za ním zájdete :D
 
U kovaca Dariona je truhla s hromadou ocele a mnohymi dalsimi vychytavkami, jeden z najlepsich startupov gothicu1 . Hlavne sekerky s peknym poskodenim 29 a silou 12 potesia a posilnia postavu.

Baalovi pri chráme ponúknite upravenú drogu. Bude mať videnie a prihovorí sa za Vás u Cor Kaloma. Lester vám pomože s ďalším Baalom pri bráne. Kúsok ďalej stojí Joru, ktorý sa má stať čoskoro Baalom. Poradí Vám. Nájdite Novicov, ktorí spracúvajú drogu z bažín. Jeden z nich Vám dá úlohu, aby ste doviedli jeho kamaráta ktorý ho neprišiel vystriedať. Kamarát je pri Fortunovi a hulí :-D. Skúste ho presvedčiť. Nedá sa takže - pošteklite ho mečom. Potom pojde. Nechajte ho ísť pracovať a neskor sa tam zastavte. Zájdite na pokec do kovárne.

Choďte za lenivcom ktorý už vystriedal kamaráta/ten bohviekde zmizol :D/ Bude pri ňom Baal a osloví Vás. Dá Vám za úlohu vyzbierať úrodu pre Cor kaloma. Novici a zberači sú na opačných stranách močariska. Pozor na žraloky. Zoberte úrodu a dajte ju Cor Kalomovi.

Choďte sa pochváliť Baalovi, ktorý Vám zadal úlohu. Odmení Vás zvitkom chrápania. :D Využite ho tak, ako Vám poradil Joru. Uspite jedného z učňov Baala, ktorý učí mágiu/pod templárskym cvičiskom/. Hneď sa mu zapáčite a bude Vás odporúčať Cor Kalomovi. Zájdite ešte za papuľnatým Baalom, ktorý vyučuje neďaleko Kovárne. Vyšle Vás zháňať nových veriacich. Choďte do starého Tábora za Dexterom a dajte mu recept. Kúsok vyššie na trhoviskom sedí smutný Dusty/ako meno pre psa :D/ , lebo moc kecal a nemože sa dostať preč zo starého Tábora. Ak máte 100 rudy, berte ho zo sebou cez bližšiu bránu, kde podplatíte stráže/exp /. Zaveďte ho k papuľnatému Baalovi.
 
NOVY TABOR/ NEW CAMP
 
Najlepšie je ísť samozrejme s Mordragom
 
Choďte do jaskyne (k domom) a odbočte doľava. Vybehnite až hore k Laresovim strážam. Prebehnite okolo banditov a Roscoeovi povedzte, že máte pre Laresa prsteň. Pustí vás. Laresovi dajte prsteň a porozprávajte sa s ním. Môžete splniť aj vedľajšie úlohy (predať drogu od Baala Kagana a zabiť číhavca pre Homéra). Bude musieť od Baala v krčme priniesť 400 nugetov. Vydajte sa do krčmy. Ak vás vyhadzovači nepustia dnu, splnte quest s Balorom.
 
Mordragovi povedzte odkaz od Laresa. Baalovi Isidrovi v krčme dajte ryžovú pálenku. Povedzte mu, aby vám dal drogu. Predajte ju banditom aj žoldnierom (každý deň jednej osobe môžete predať jednu drogu (mne to trvalo dva dni)). Ako odmenu za predaj drogy si vezmite špeciálne upravený privolávač snov pre Baala Tyona. Bude sa hodiť. Ak by vás pri rozdávaní drogy oslovil Lefty, povedzte mu, že vodu roznesiete.
 
Keď sa budete rozprávať s Horatiom slušne, neučí vás 5 sily. Na jeho otázku prečo, odpovedzte, že porazite ryžového pána. Na tuto moznost sa treba porozpravat s Jeremiasom v kcme za vypacpnym pultom. Keď všetku drogu predáte vráťte sa k Laresovi a dajte mu 400 nugetov. Choďte do krčmy a Baalovi Isidrovi dajte 200 nugetov.

Blízko pri mlyne sú ohniská a hromada zberačov ryže, v ich chatrči sa možte vyspať.

Wolf predáva okrem Lukov aj Knihu "Krídla Krvavých múch", odporúčam kúpiť čo najskôr/150 zlatých/.
Choďte k ryžovému pánovi a on vám ju dá. Rozneste ju a vráťte sa k Leftymu. Budete ju musieť roznášať každý deň. Povedzte mu. Že ju roznášať nebudete, napadne vás a vy ho omráčte (nie zabiť)! Keď sa prebudí povedzte mu, že roľníci sú smädní. Treba očakávať aj napadnutie ryžovým lordom a jeho posluhovačmi. Niekedy je jednoduchšie zbiť ich postupne pred dokončením úlohy.
 
Nakúpte u banditu Sharkyho na ľavej strane jaskyne trsy hrozna.

Po návšteve Nového Tábora sa vydajte nahor okolo veľkej skaly a nájdite žoldáka Corda ktorý učí majsterovstvo boja s jednoručnými zbraňami. Pokračujte po chodníku až k slobodnému dolu. Zídíte po chodníku nižšie. Zbadáte tam jediného kopáča, ktorý nepracuje, ale pofajčieva drogu z bažín. Volá sa Swiney . Prihovorte sa mu a on Vám dá ľahký odev kopáča, pretože si bude myslieť , že chcete pracovať ako kopáč. Vďaka tomuto odevu Vás pustia do Krčmy/mlynu /v Novom tábore/ako zbraň si ešte do ruky nahoďte krompáč a obraz bude ideálny, vyhadzovači nezaváhajú.

Choďte hore chodníkom okolo Okyla a po rebríku vylezte na plošinku pod ktorou stojí. Úplne vzadu stojí bandita Baloro. Ponúkne Vám výbornú zbraň ak mu donesiete rozne druhy jedla. Prijmite tento obchod. Po tom čo mu odovzdáte jedlo sa vám vysmeje. Vynadajte mu a zbite ho, zoberte mu všetko. Nezabiť!
 
STARA BANA / OLD MINE

Vráťte sa do nového Tábora a hľadajte ďalšie úlohy. Pokiaľ ste ich nenašli alebo ich nemožte splniť, vydajte sa do Starej bane. Od Iana vezmite zoznam a prehladajte cely dol, pokial je možné.
 
 
 
Vráťte sa k Laresovi. Dajte mu zoznam, a keď doňho niečo dopíše, možte ho odniesť Diegovi. Thorusovi povedzte, že o Mordraga ste sa už postarali. Po odovzdaní dopisu Laresovi, je možné sa pridať k Novému táboru. U Wolfa si môžete kúpiť lepšie brnenie. Ak sa ovšem chcete pridať. Mordragovi v krčme povedzte, že mu s tou úlohou v Bratstve pomôžete. Choďte do starého Tábora.

Ak už máte zoznam od Iana, ukážte ho Laresovi v novcom Tábore. Neskor si uňho možte vybrať odmenu.

--- Teraz si vyberte, ku ktorému Táboru sa chcete pridať/ak máte splnené všetky questy/. Pokiaľ ku starému, choďte za Diegom a Thorusom. AK k novému, povedzte to Laresovi. Pokiaľ je Vašou voľbou Sektovný Tábor, Cor Kalom Vás zoberie/z jedným okom prižmúreným/. A začína sa Vaše dobrodružstvo. Spočiatku bude Trocha iné, podľa toho, pre aký Tábor ste sa rozhodli. No potom už plníte tie isté Questy.

Kapitola II. - Hniezdo červov v bani
Porozprávajte sa s Cor Kalomom o vzývaní a choďte za Lesterom. Povie vám, čo je v tábore nové. Choďte teda za Y´Berionom. Žije v chráme. Povie vám, že deň vzývania Spáča sa blíži. Dá vám za úlohu nájsť artefakt, ale už jedného novica Nyrasa tam poslal. Dá vám mapu. Choďte podľa nej a na mieste pokračujte ešte ďalej, až na kraj útesu, na kraj lesa. Uvidíte magický kruh a Nyrasa, ktorého tam Y´Berion vyslal pred vami. Zistíte, že sa zbláznil a napadne vás. Tak ho zabite a artefakt si zoberte. Vráťte sa k Y´Berionovi. Dajte mu artefakt a potom ho odneste Cor Kalomovi. Zistíte, že ho nevie použiť bez almanachu, že mu ho jeden z novicov stratil. Volal sa Talas. Nájdete ho v chrámovom dvore. Zavedie vás k miestu, kde žijú čierni goblini, lebo oni mu ju ukradli. Bežte cez most a zabite goblinov aj tých v jaskyni. Vezmite knihu a vráťte sa s novicom ku Cor Kalomovi. On vám povie, že Spáča ešte vzývať nemôžu, lebo ešte stále nemajú dostatok lektvaru. Máte preňho za úlohu zaistiť viacej lektvaru. Pomôcku nájdete v Starej bani, kde je hniezdo červov. Vydajte sa tam.

Choďte až úplne dole, kde tavia rudu a po chodbách dozadu k šachte. Ashganovi povedzte, aby vám otvoril. Povie vám, že musíte mať povolenie od Iana. Bežte teda za ním a požiadajte o povolenie. Márne. Povie vám, že drvička sa pokazila a jemu máte zaobstarať nové ozubené kolo. Choďte teda nižšie, stojí tam strážca. Choďte touto chodbou. Dole zabite červov. Pozor ! Sú tri! Skúste s lukom! Po ich zabití zlezte dole a vezmite ozubené kolo. Choďte späť za Ianom. Dajte mu ozubené kolo a on vám dá potvrdenie na otvorenie šachty. Bežte k šachte , povedzte to Ashganovi, ale on vám otvorí iba vtedy, ak presvedčíte troch templárov, aby sa postavili k bráne pre prípad, že červy vylezú von. Oslovte tých, ktorých keď sa k nim postavíte, budú mať nad sebou meno a nie templár. Ak ste pri bráne všetci piati, otvorte ju. Prebojujte sa až ku kráľovnej. Ju musíte zabíjať lukom. Nie po každom výstrele jej to uberie život! Ja som použil okolo 100 šípov ! Po jej zabití vezmite vajíčka a choďte k východu. Keď sa vrátite do tábora a povedia vám o povýšení, choďte za vodcom templárov a ste Jedným z nich. Dajte ich Cor Kalomovi a dostanete ďalšiu úlohu. Opýtajte sa na vzývanie. Povie vám, že bude v noci. Vyspite sa teda do polnoci a choďte ku chrámu. Pristúpte k davu. Nastane vízia (ukážka). Vyspite sa do rána a porozprávajte sa s Cor Angarom. Povedzte mu, že mu pomôžete. Choďte za Talasom a povedzte, aby vás zaviedol ku pohrebisku škretov. Choďte za ním.

Kapitola III. - Artefakt pradávnych síl

Novic vás zaviedol pred most, kde je pohrebisko škretov. Prejdite cez most a do jaskyne. Choďte, až kým nestretnete Baala Lukera, ako bojuje so škretmi. Pomôžte mu! Dostanete za úlohu niečo nájsť. Choďte do prvého tunelu (nie ten s tým oblúkom, ten z druhej strany) a tam vojdite do miestnosti, kde je brána s mrežami. Vedľa brány je krátka ulička a na jej konci spínač v stene. Stlačte ho. Brána sa otvorí a vy vezmite časť pergamenu. Vojdite do prostredného tunela. Tam zo zeme vezmite druhú časť pergamenu a dajte ich Baalovi Lukerovi. Vojdite do posledného tunela (ten s oblúkom a schodmi) a tam sa postavte medzi stĺpy. Choďte za Baalom Lukerom a pri stene použite kúzlo teleport, ktoré vám dal Luker. Na druhej strane použite navijak. Choďte, až do miestnosti s oltárom a kostrou. Tam vás Baal Luker v závale šialenstva napadne. Zabite ho! Vráťte sa ku Cor Angarovi a všetko mu povedzte. Budete musieť z močiara doniesť päť liečivých bylín. Pozor, sú tam žraloky ! Bylín tam je veľa. Po ich získaní sa vráťte ku Cor Angarovi.

Zistíte, že Y´Berion zomrel a krátko pred smrťou mal vidinu, že Spáč nie je Boh, ktorý ich z bariéry vyvedie, ale démon. Cor Kalom aj s niekoľkými templármi odišiel ďalej uctievať Spáča a tak veliteľ v tábore je Cor Angar. Chce, aby ste zašli za mágmi vody a pracovali pre nich. Z truhlíc u Cor Kaloma vezmite knihu a ohnisko. Vydajte sa do Starého tábora a Thorusovi dajte 1000 nugetov. Dopis dajte Miltenovi a vezmite si odmenu. Choďte do Nového tábora a Cronosovi, ktorý je pri rude povedzte všetky tri správy, až kým vám nepovie heslo. Choďte za Saturasom, ktorý je v jaskyni. Dajte mu knihu a ohnisko a on vám za úlohu dá získať zvyšné štyri ohniskové kamene. Dá vám teleport rovno k Saturasovi a mapu všetkých piatich ohniskových kameňoch. Začnite tým v hrobe. Mág ohňa Milten vám dá kúzlo. Vojdite do hrobky. Kúzlo použite na zombie a kostlivcov zabite. Z truhlíc vezmite amulet, ten dajte Miltenovi a ohniskový kameň.

Ďalej sa vydajte na horskú pevnosť. Zabite golema pri moste. Lester túži po vlastníctve pevnosti a tak s ním vylezte na druhé poschodie. Z truhlice vyberte listinu a dajte mu ju. Dá vám kúzlo. Ohniskový kameň môžete získať dvomi spôsobmi: kúzlom od Lestera telekinéza alebo musíte ovládať umenie akrobacia a z druhého poschodia sa rozbehnúť a skočiť na miesto, kde ohnisko je a vziať si ho. Ďalej sa vydajte ku kláštoru. Choďte všade za Gornom. Z truhlíc vyberte hlavné kúzlo. Ďalej velíte vy. Dostaňte sa ku bráne kláštora a použite kúzlo premena na žravého švába. Prejdite cez dieru v hradbách. Za hradbami sa zväčšite a otvorte bránu pomocou navijaku. Vojdite do podzemného tunela, zabite tieňovú šelmu a otvorte dvere. V jednej z truhlíc je ohniskový kameň. Ďalej sa vydajte k trolovi. Zabite s Diegom čiernych goblinov a pomocou kúzla zo zeme zmenšite trola. Zabite ho! Choďte ku navijaku. Pokúste sa ho použiť, ale je zamotaný. Diego vám pomôže. Vybehnite hore a vezmite posledný ohniskový kameň. Pomocou kúzla sa vráťte k Saturasovi. Dajte mu ohniská a dostanete za úlohu presvedčiť mágov kruhu ohňa, aby pomohli zničiť bariéru.

Kapitola IV. - Xardas

Vydajte sa teda späť do Starého tábora. Choďte pred bránu a po rozhovore utečte. Porozprávajte sa s Miltenom pri severnej bráne, a potom s Diegom pri južnej bráne. Zistíte, že Stará baňa bola zaplavená a zavalená, a že Gomez obsadil Slobodnú baňu, a tiež, že všetci mágovia kruhu vody sú mŕtvi. Diego chce, aby ste dohodli stretnutie: Diego, Milten, Gorn a Lester. Všetkým to povedzte. Porozprávajte sa so Saturasom, Cronosom a mágom v alchymistickej dielni. Budete musieť nájsť Xardasa. Prečítajte si knihy Arcanum gollum 1 a 2, ktoré sú v knižnici. Na moste v Novom tábore je Homér, ktorý má problém s hrádzou. Porozprávajte sa s ním. Dá vám za úlohu zabiť číhavca z hrádze. Preplavte rieku a tam niekde je, tak ho zabite. Pozor, je silnejší než iní číhavci. Po jeho zlikvidovaní sa vráťte za Homérom. Na moste by mal byť aj Lee (ak tam nie je, vráťte sa neskôr). Povedzte mu, že sa chcete pridať. Dá vám zbroj a ste žoldnier. Vráťte sa k Saturasovi. Povedzte mu, že ste žoldnier, odvolajte sa na Nefariusa. Zložte prísahu a ste mág vody. Ak budete ovládať aspoň kruh mágie 5, (môže vás naučiť Saturas), môžete si u neho kúpiť veľké rúcho vody za 2100 nugetov. Vojdite do veže, o ktorej hovoril Saturas (vidno ju už z diaľky). Vojdite dnu. Hovorte s démonom. Budete mu musieť priniesť tri srdcia živlov - golemov, čo sú vonku. Kamenného zabijete nejakou tupou zbraňou (kyj), ľadového ohňom (ohnivý šíp) a ohnivého ľadom alebo bleskom (guľový blesk). Vezmite im srdcia a dajte ich démonovi. Dá vám teleport ku Xardasovi. Porozprávajte sa s ním a on vám povie 1. polovicu príbehu o Spáčovi.

Choďte na zrúcaninu veže, neďaleko horskej pevnosti. Pomôžte šamanovi a vypočujte si 2. polovicu o Spáčovi. Opýtajte sa aj na Ulu-mulu. 2. polovicu príbehu povedzte Xardasovi. Teleportujte sa k mágom vody. So Saturasom to vybavte a porozprávajte sa s Riordianom. Pošle vás za Gornom. Porozprávajte sa s ním. Choďte do bane, ale zastaví vás Gorn. Budete musieť ísť za Wolfom. Vyhľadajte ho v tábore. Je niekde pri rude. Budete musieť preňho získať pláty na zbroj (15). Opýtajte sa ho, ako ich získať a choďte do bane. Cestou vezmite aj Gorna. Zabite potvory, aj stráže pri vchode do bane. Vojdite do prvého domu pri bráne a otvorte ju pomocou kľúča. Použite navijak. Vojdite dnu. Prebojujte sa až k Tarrokovi. Budete musieť nájsť jeho liek. Ten je niekde úplne dole. Je tam veľký kameň (blízko pri Tarrokovi, neďaleko cesty nahor. Tým smerom, kde sa pozerá). Dajte mu ho. Aby vám ULU-MULU mohol vyrobiť, budete mu musieť doniesť jazyk ohnivej jašterice - pri mori, roh tieňovej šelmy - tmavé lesy a jaskyne, zub močiarového žraloka - v tábore v bažinách a zub trola - vysoko v horách. Keď vyjdete z bane, Wolfovi dajte pláty z červov. Povie vám, aby ste sa zastavili neskôr. Choďte pozháňať tieto prísady. Až ich budete mať, vráťte sa k Tarrokovi. Dajte mu ich a on vám dá ULU-MULU. Vyjdite z bane.

Kapitola V. - Strážci portálu

Choďte k Wolfovi a on vám dá brnenie. Môžete ešte ísť ku Xardasovi a porozprávať sa. Pripravte si ULU-MULU a vydajte sa do chrámu. Pri moste stretnete Ur-Shaka. Porozprávajte sa s ním a pokračujte do chrámu. Bránu otvoríte pomocou navijáka. Pred chrámom vyberte všetky truhlice a vezmite hlavne teleportačné kúzlo. Pri bráne ho použite, aby ste sa dostali do chrámu. Vojdite cez stenu, pri ktorej stoja dve sochy. Keď sa dostanete do tej veľkej miestnosti s troma bránami príďte k stene s takým čudným kameňom (nie pri bráne) a stlačte spínač. Po zavretí brány v miestnosti pred vami zabite kostlivcov a stlačte spínač (za bránami). Vojdite do ďalšej miestnosti. Stĺpy otočte v tomto poradí 2x červená, 2x biela 1x(2x) fialová (znaky sú na oltári medzi bránami) (ak stlačíte akcia, tak šípku hore a po otočení držte akciu a ešte raz šípku hore-2x). Ak ste zadali správnu kombináciu, otvoria sa všetky brány. Vojdite do tej brány, ktorá je v diere. Choďte cez tunely a potom odbočte doprava. Zabite všetky červy a vyjdite hore. Vojdete do miestnosti so spínačmi. Otočte spínač rovno oproti bráne (ak ste otočili zlý , objaví sa démon) a objaví sa jeden z piatich šamanov, ktorí stvorili Spáča. Zabite ho a vezmite mu Ostrie blesku, ktoré vrazte do relikvie pred bránou. Otvorí sa a vy sa vráťte do tunela a tam odbočte vľavo. Vyskočte hore a choďte smerom k veľkým panelom. Otvorte bránu pomocou spínača. Teraz otočte panel na ľavej strane, potom na pravej a hneď utekajte preč. Ak ste stlačili opačne, spustí sa dole strop a vás zabije. Vyjdite z miestnosti a choďte k tomu veľkému kameňu v strede a odbočte doľava.

Prejdite zaňho a môžete prejsť cez dvere. Tam stretnete druhého šamana. Zabite ho a vezmite Rozkol svetov. Z oltára vezmite kúzlo, ale nechoďte na oltár, lebo pustíte panel, ktorý vás zabije. Do relikviára vložte druhý meč. Po pravej strane toho veľkého kameňa sú panely, po ktorých vyskáčete až hore. Vojdite do tej miestnosti pri ktorej stojí chrámová stráž. Vojdite dnu a zabite tretieho šamana. Vezmite mu Ostrie času. Vojdite ďalej. Vyskočte hore a lukom alebo kušou streľte do štvorca v stene. Skočte do jamy a pri múmii stlačte akciu a šípku hore. Vojdite do tunela vedľa. Zabite stráže a zídete dole. Tam zabite templára a vojdite do tej červenej miestnosti. Pod štvorcom, ktorý je na stene vedľa, stlačte spínač. Streľte do štvorca a utekajte do miestnosti, ktorá sa vám otvorila. Až oštepy padnú otvorí sa aj druhá stena. Tam je otvor, do ktorého streľte. Otvorí sa brána. Vojdite do tej miestnosti, kde je na zemi znak. Strieľajte do štvorcov na stene, kým stena nepadne úplne dole. Pozor, niekedy sa objaví démon. Podľa znakov, ktoré sú na stene, otáčajte stĺpy.

Otvorí sa brána. Templárov, ktorí vás napadnú, zabite. Musíte sa dostať do miestnosti, kde je malý kamenný ostrov uprostred lávy. Vchádzajte do jaskýň a otáčajte stĺpy (zaradom). Vytvoríte kamenný most, po ktorom prejdete až na druhú stranu. Zabite štvrtého šamana a vezmite mu Úder démona. Vyskočte na okno v stene a po animácií vezmite meč z oltára. Vyjdite z chrámu a vráťte sa ku Xardasovi. Ukážte mu meč, ktorý bol na oltári, aby vám na ňom preložil runy. Dá vám kľúč a choďte k horskej pevnosti. Tam skočte do vody a vojdite do potopenej veže. Ak sa budete ponáhľať, tak vám kyslík vydrží. Na druhej strane zabite nepriateľov a vyberte truhlice. Musíte získať tú zbroj, ktorá je vyrobená z magickej rudy. Teleportujte sa späť ku Xardasovi. Ten vám dá formulku a vy sa teleportujte k mágom vody. Porozprávajte sa s Miltenom a choďte k rudnej halde. Tam ho počkajte.

Kapitola VI. - Spáčove hniezdo

Teleportujte sa ku Xardasovi a povedzte mu o meči. Ak chcete, môžete si nechať z meča vybrať najsilnejšie kúzlo- runu, ale meč tým stratí svoju legendárnu moc (neodporúčam). Späť do chrámu choďte len vtedy, ak máte dve kúzla premeny na žravého švába. Pri vchodovej bráne (kde sú mreže) sa zmeňte na švába a mreže prejdite. V tej veľkej sále (tam, kde je veľa mreží a za nimi vidno templára), sa zasa zmeňte na švába a bránu podlezte. Zabite posledného nemrtvého šamana a vezmite mu Ostrie vyhnanstva. Dôjdite až pred bránu a do relikviárov vrazte všetky päť meče. Prejdite cez bránu a porozprávajte sa so Xardasom. Zistíte, ako zabiť Spáča. Vojdite cez prvý tunel vľavo a choďte až ku Spáčovi. Pri stĺpoch odbočte a vojdete do sály so Spáčom. Zabite Cor Kaloma a všetci novici aj Spáč vás napadnú. Zabite novicov. Pred Spáča nechoďte, lebo vás omráči. Pred Spáčom a vedľa neho sú relikvie. Otvorte ich a v každom je jedno srdce nemrtvého šamana. Prebodnite ich (akcia a šípka hore). Po každom prebodnutom srdci, odoberie Spáčovi zo života a napadne vás pán všetkých démonov. Prepichnite všetkých päť srdc a vychutnajte si záverečné video.




Ruger1@azet.sk UPOZORNENIE: Využitím niektorých z trikov nižšie možte stratiť spatosť s príbehom a zážitok z hry. Tieto "zlepšováky" som uviedol pod dlhou čiarou a je len na Vás, či ich využijete. Tipy vám pomožu napredovať bez akejkoľvek ujmy na zážitku. Chromanin je uvedený v osobitom dokumente.

TIPY:
- Čo najskor sa naučte odomykanie truhiel/predmety, bohatstvo/, využitie koristi/zisky/ a akrobaciu/rýchlejší presun, lepší boj/
- Zbierajte rastlinky a predmety na zemi!
- Kožušiny a trofeje povačšine predávajte, v hre ich
nebudete potrebovat a dobre za ne platia.
- Tak ako vo vačšine RPG, aj tu hrá prím získavanie
skúseností. Snažte sa teda získať čo najviac skúseností za ktoré
budete vo svete Gothic ovládať hromadu užitočných a príjemných dovedností.
- Plňte úlohy vo všetkých Táboroch/oplatí sa to kvoli exp/ a dobre si rozmyslite, ku ktorému sa pridáte. Potom ako to urobíte, ste dosť silný na to, aby ste plnili úlohy v divočine...
- Hodne debatujte s ľuďmi, dozviete sa kopu doležitých vecí
- Pri rozhovoroch, či súboji zblízka s ľuďmi buďte
opatrní. Spočiatku ste veľmi slabí a nemožte si dovoliť veľmi vyskakovať. To sa čoskoro zmení :-D .
- Panvice na ohni v Táboroch slúžia na opekanie masa zo zabitých zvierat. Používajte ich pravidelne, opečené maso je drahšie a v prípade potreby doplní viac života. Opekanie masa je otravná činnosť, preto opekajte častejšie a hlavne v noci, keď je nevýhodné plniť vačšinu úloh.
- Kým sa naučíte majstrovstvu s mečom, musíte s ním máchať povačšine zľava doprava a nazad. Občas stlačíte tlačítko pre útok dopredu.
- Ak vyhráte súboj zblízka, Váš protivník ostane ležať/alebo sa zvíjať/ na zemi s jedným dielom života. Odbehnite nabok, chvíľu počkajte a keď sa postaví streľte doňho lukom. Tým ho zabijete a dostanete znova exp. Ale pozor! Nie všetky postavy sa oplatí zabiť! Može sa stať, že si týmto postupom zahatáte dobré napredovanie príbehom. Predovšetkým nezabíjajte ľudí s menami. Tí sú pre príbeh doležití. Koniec koncov, niektorí sú doslova nesmrteľní, takže si len narobíte problémy :D
- Pomožte si kúzlami. Najvyužiteľnejšie z celej hry je Ľadový blok, Spánok, Ľadový prstenec a premeny na zvieratá...Lepšie už len Kruh smrti...
- Naučte sa najprv bojovať s jednoručnými mečmi, sú rýchlejšie a skor máte na ne silu. Dvojručné meče sa budete mocť naučiť ovládať neskor, pokiaľ budete dobre získavať skúsenosti.
- Čo najskor splňte úlohu s Horatiom, ryžovým Rolníkom z nového Tábora. Získate +5 sily a to sa na začiatku dosť hodí...
nedávajte zbytočne body do sily alebo obratnosti, pomožu Vám prstene.
- Bullit, ktorý vás privítal v Kolónii poriadnou ranou do tváre, sedí na stoličke v miestnosti vnútri na hrade kúsok od kovárne, oproti Rudaborónovmu domu. Pokiaľ ho porazíte/pomožte si ľadovým blokom/, získate dobrý jednoručný meč/46dmg/, ktorý Vám značne uľahčí cestu vpred. Nezabíjajte ho, ešte sa s ním bude treba stretnúť. - V Starom Tábore nad Dexterovým príbytkom je diera v hrade. Pokiaľ vyleziete na strechu a vyskočíte do diery a poprechádzate sa v Hradných skladoch, získate drahý dvojručný meč...
- Na hrade v Stoneovej Kovárni je truhlica, kde nájdete 3x Rezavý obojručák /61 dmg/. Može sa vám celkom hodiť... - Najsilnejší jednoručný meč má Scar/85dmg/, chlapík z hradu starého Tábora.
- Najsilnejší obojručný meč je Uriziel/magic+fire dmg/ a potom Gomezov dvojručák Innosov hnev/110dmg/.
- Keď budete mať príležitosť, vyrabujte truhly v hrade a Rudobarónovom dome. Ukrývajú ozajstne skvosty...
- Keď budete dosť silní, prehľadajte lesy a choďte vymlátiť močálové žraloky/až po ULU-Mulu
- V Orkskom chráme / Sleeper Orc Tempel/ tam kde sú dve brány do ďalšej miestnosti a jedna v polkruhu s chrámovými červami, si po predmety vyskočte na ten kamenný kváder pri začiatku polkruhu...
- Pred Sleeperom je komnata so 6 východmi. /Aby ste sa dostali do nej, musíte dať do 5 relikviárov zbrane po Undead Shamans. Tie čo smerujú dolu, vás zavedú k Sleeperovi. Ostatné k múmiám s výbornými +elixírmi...


----------------------------------------------------------------------------------
TRIKY:
Ak pred strážami vytasíte zbraň, alebo kúzlo. Aj oni vytiahnu zbrane a čakajú, či ich napadnete. Stačí prebehnúť okolo nich a /napr na hrad/ a zbraň znova schovať. Povedia Vám niečo ako: "Máš šťastie, chcel som ti rozmlátiť tlamu."
Script sposobí, že vás nechajú tak a vy sa dostanete dnu bez vstupného a pod. Nie vždy to funguje.
---
Diego, Milten, Gorn aj Lester sú prakticky nesmrteľní. Ak s nimi plníte nejakú úlohu, nemusíte bláznivo rúbať do príšer. Vačšinou si poradia aj sami, až na malé výnimky.
---
Potom, ako porazíte Leftyho, je v hre zaujímavý bug. Možte si u ryžového Lorda nabrať fľašiek vody koľko len chcete :D
---
EXP
Pokiaľ budete mať dobrú zbroj, možte kľudne vyvraždiť takme celý Slobodný dol, tesne pred tým ako donesiete Saturasovi posledný Ohniskový kameň/Focus stone/. Pretože v nasledujúcej kapitole ich dá ten hrdlorez Gomez napadnúť, je predsa jedno či ich vyvraždí on alebo Vy, quest sa prepísať nedá. /muhehehe/
---
Možte ísť kľudne vymlátiť aj Starý dol. Hoci by mal byť zatopený, extra vody tam nenájdete. pozor, Ian a Ashgan sú nesmrteľní...
---
Ten červený teleport, ktorý dostanete z potopenej Xardasovej Veže spolu s Magickou zbrojou, je do Starého tábora. Opatrne, pretože ak sa tam teleportujete v pentagrame na vás skočí slúšná kopa strážcov a Vám sa bude ťažko brániť, pretože script sposobí, že sa budete rozprávať ešte v okamihu, kým na Vás všetci tasia zbrane. Keďže sú tu mŕtvi mágovia ohňa, poriadne zbohatnete/Torrez/. Taktiež tu možte dostať Innosov hnev a Scarov meč...
---


Ruger1@azet.sk

UPOZORNENIE: Prezradením tejto úlohy si naozaj uľahčíte cestu, no strácate autenticitu...



CHROMANIN



Chromanin je sada šiestich kníh, hádanka v každej z nich popisuje nejaké miesto. Vždy keď nájdete jednu z nich, ďalšia sa objaví na mieste, kde predtým nebola. Možno Vám postačí len jedna nápoveda a ostatné sami hravo vyriešite...

Je na Vás, či zvládnete hrdo túto úlohu bez pomoci, alebo budete musieť vyhľadať u nás niekoľko rád. Túto úlohu dostanete v zatopenej veži, prvú knihu nájdete po kostlivého mága...

---

1. Múdry človek si najprv urobí o veci prehľad, kým sa rozhodne.

- Miesto, z ktorého sa dá dobre zhodnotiť situácia, z ktorého je dobre vidno. Bude to teda vysoko. Najvyššie položené miesto je veža v zrúcaninách pevnosti, kde ste prvýkrát stretli orkského šamana, Ur-Shaka.

--- 2. Všetko, čo bolo rozdelené, sa po krátkom, avšak krutom rozrhnutí, znova zjednotí.

-Tu to už nie je až tak jasné. Avšak nie príliš veľa vecí by sa dalo takto definovať. Najlepšie táto hádanka vystihuje vodu - tá sa predsa za každých okolností dostane vždy na predom určené miesto, alebo nova vleje do jedného koryta...

Najkratšie rozdelenie vody tu máme pri Starom Tábore. Je tam vysoký útes okolo ktorého obteka voda, pri bráne, ktorou ste vošli prvýkrát, je tam aj most s dvoma strážami...

---

3. Múdry rybár občas skúša šťastie na druhej strane jazera.

Tým pádom dostáva zmysel chatka na jazere pri Novom Tábore...

---

4. Je to už dávno a činy tých, čo kedysi stáli na palube, upadli v zabudnutie.

Malo by Vám byť jasné, že ide o loď. A jediná stroskotaná loď je tu pri zatopenej veži...

---

5. Nájdeš ma tam, kde to všetko začalo.

Najľahšia hádanka zo všetkých. Vráťte sa tam, kde ste našli prvý Chromanin a zistite, čo to vlastne ten Chromanin je...


Zaujímavé a skryté miesta:/mnohé obsahujú doležité predmety.../
---------------------------------------------------------------

- Mlyn v novom Tábore. Vzadu je istý čeľadník, ktorý Vám pomože pri plnení Questu a hore Silas, majiteľ biznisu s pálenkou.
- Hrad, chodby a najvyššia veža v Starom Tábore.
- V Starom Tábore nad Dexterovým príbytkom je diera v hrade...
- V hre je mnoho vodopádov. Za niektorými z nich sú jaskyne...
- Kúsok napravo od tej mŕtvoly strážcu Neka sú skaly usporiadané akoby "schodíky" vyskáčte po nich a splníte zaujímavý quest.
- Pokiaľ idete popri skalnej stene, dávajte dobrý pozor. V každej vačšej skale býva obyčajne otvor, jaskyňa...
- Orkské strážne veže
- Stará pevnosť a jej veža je najvyšším miestom v hre, okrem pohoria.../Tam kde nájdete prvýkrát orkského šamana Ur-Shaka
v stene je spínač, ktorým sa dostanete do pivnice s kamenným golemom...
- Pokiaľ budete loziť po vrchoch a skalách, možte nájsť zaujímavé skratky, ktoré Vám ušetria hodne času.
- Zahmlená veža, pri vrakovisku s loďami. Po vyvraždení populácie kostier tu dostanete zaujímavú úlohu, Chromanin...